Veelgestelde vragen

Reserveren

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

Je kunt je reservering wijzigen door het wijzigingsformulier op de website in te vullen, ga naar deze pagina om je wijziging aan te vragen. Onze medewerkers kijken dan of het mogelijk is om de reservering te wijzigen, in sommige gevallen kan het zijn dat dit niet mogelijk is.

LET OP! Heb je een wellness entree geboekt i.c.m. een hotelovernachting? Dan dien je de hotelovernachting ook te wijzigen als de aankomstdatum gewijzigd is, neem hiervoor direct contact op met de Fletcher hotel receptie waar jij de reservering hebt gemaakt. BLUE Wellness kan je hotelreservering niet wijzigen of annuleren. 

Wijzigen kan eenmalig kosteloos.

Ik heb een e-ticket, maar het lukt mij niet om online te reserveren.

Reserveren met een e-ticket kan alleen online. Na het invoeren van jouw unieke e-ticketcode start het reserveringsproces en zal direct de beschikbaarheid van jouw e-ticket getoond worden. Lukt het niet? Dat kan meerdere redenen hebben:

  1. De geldigheid van jouw e-ticket is verstreken. Reserveren is niet mogelijk. Verlengen van e-tickets is niet mogelijk.
  2. Jouw e-ticket is niet geldig op de door jouw gekozen locatie. Probeer een andere BLUE locatie.
  3. Jouw e-ticket is al een keer gebruikt en dus niet meer geldig. Je kunt slechts 1x reserveren met jouw e-ticket.
  4. De beschikbaarheid voor jouw e-ticket is niet meer voldoende. Per actie, voucher of e-ticket stellen wij een beperkt aantal plaatsen per locatie ter beschikking. Het kan dus zijn dat de beschikbaarheid voor jouw specifieke e-ticket niet voldoende is, maar dat je andere acties of reguliere entreetarieven nog wel kunt reserveren. Probeer in het geval van niet voldoende beschikbaarheid een andere datum of andere BLUE locatie.

Moet ik vooraf reserveren

Ja, reserveren is verplicht. Het is niet mogelijk om de BLUE Wellnesslocaties te bezoeken zonder reserveren. Reserveren is in veel gevallen uitsluitend via onze website mogelijk. Dit staat duidelijk vermeld bij het product wat je wenst te reserveren. Klik hier om direct te reserveren.

E-tickets en vouchers

De geldigheid op mijn voucher verschilt van de geldigheid op de website. Welke geldigheid is geldig?

De geldigheid op de website is de juiste geldigheid. Onze receptiemedewerkers zullen ten alle tijden de geldigheid van de website aanhouden.

Het arrangement of actie is een ‘Web only’ product. Wat houdt dit eigenlijk in?

Dit arrangement of deze actie dien je eerst online te kopen, je ontvangt dan direct een e-ticket per mail toegestuurd. Na het ontvangen van dit e-ticket kun je reserveren bij de vestiging van jouw keuze. Het is dus niet mogelijk om dit arrangement of actie op locatie te betalen of te reserveren.

Ik heb een e-ticket aangevraagd, maar ik heb nog niets ontvangen

Heb je alle stappen doorlopen en alle gegevens goed ingevuld? Is het e-mailadres dat je hebt opgegeven correct? Het kan dan zo zijn dat je e-ticket(s) in je spambox terecht zijn gekomen. Heb je ook je spambox nagekeken en is het al langer dan 30 minuten geleden dat je het e-ticket hebt aangevraagd? Neem dan contact op via onze klantenservice: [email protected] (ma t/m vrij) of neem telefonisch contact op met een BLUE wellnessresort (ma t/m zo).

Ik heb een e-ticket van een andere organisatie ontvangen, hoe moet ik reserveren?

Heb je een e-ticket of voucher bij een andere organisatie dan bij ons aangeschaft? Dan kun je in veel gevallen online reserveren door je e-ticketcode te verzilveren op de startpagina van het reserveringsproces. De code die je moet gebruiken vind je in de meeste gevallen onder of naast de barcode. Op het betreffende e-ticket of voucher staat aangegeven of je wel of niet online kunt reserveren.

Ik heb tickets gekocht maar wil deze aankoop ongedaan maken, kan dat?

Nee, het is niet mogelijk om reeds aangekochte tickets te retourneren. Op alle aankopen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing en daar bovenop ook nog de specifieke voorwaarden welke op je ticket vermeld staan. 

Mijn e-ticket is niet persoonsgebonden, wat betekent dit eigenlijk?

In veel gevallen zijn e-tickets niet persoonsgebonden. Dit betekent dat andere personen ook gebruik kunnen maken van de door jou gekochte e-tickets.

Mijn voucher is verlopen, kan ik deze verlengen?

Het is niet mogelijk om vouchers en/of kortingscodes te verlengen.

Waarom is er geen beschikbaarheid als ik met mijn e-ticket wil reserveren, maar wel bij het reserveren van een reguliere entree?

Voor acties, e-tickets en reguliere dagentrees bieden wij dagelijks een bepaalde beschikbaarheid aan. Op deze manier is er voor mensen met en zonder voucher of e-ticket de mogelijkheid om naar één van de Blue Wellnessresorts te komen. Het is dus mogelijk dat bepaalde dagen niet meer te boeken zijn met een e-ticket of actie, maar nog wel met een reguliere dagentree of arrangement. Het is niet mogelijk om een reguliere dagentree te boeken om vervolgens een kortingsbon, e-ticket of voucher te verzilveren. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij op tijd te reserveren. Op die manier kun je altijd op jouw gewenste dag reserveren.

Wanneer ontvang ik mijn bestelde e-tickets?

Vrijwel al onze e-tickets welke je online aankoopt worden direct, digitaal als PDF naar je opgegeven e-mailadres verstuurd. Dit gebeurd zodra wij de betaling hebben ontvangen. Let op! Betaal je met een buitenlandse betaalkaart of met een creditcard? Dan kan het zijn dat de betaling later verwerkt gaat worden door je bank. Je ontvangt de e-tickets pas als de betaling is verwerkt.

Zijn kortingsbonnen, e-tickets of vouchers voor een wellness entree ook geldig voor een arrangement?

Kortingsbonnen voor een wellness entree zijn alleen geldig voor een wellness entree. Deze kortingsbonnen, e-tickets of vouchers kunnen dus niet ingeleverd worden voor een arrangement of ander product en/of dienst.

Behandelingen

Hoe laat vindt mijn geboekte behandeling plaats?

Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen je opgegeven (online) aankomst- en vertrektijd. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven. 

Kan ik een behandeling reserveren zonder gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten?

Je kunt ook van een ontspannende massage of gezichtsbehandeling genieten zonder saunabezoek tenzij dit nadrukkelijk bij een specifieke behandeling staat aangegeven.

Kan ik mijn voorkeur voor de behandeltijd doorgeven?

Wij doen onze uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen wij de tijden niet met zekerheid garanderen. Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen de door jou opgegeven aankomst- en vertrektijd. De tijden van de behandelingen worden bij aankomst aan je doorgegeven.

Kan ik op de dag zelf ook nog behandelingen reserveren?

Beauty behandelingen en massages zijn erg populair. We raden je daarom aan om vooraf je gewenste behandeling te reserveren om teleurstellingen te voorkomen. Indien beschikbaar kun je op de dag zelf nog een behandeling reserveren. 

Cadeaukaarten

Kan ik een cadeaukaart online verzilveren?

Het is helaas niet mogelijk om een cadeaukaart online te verzilveren. Deze worden op locatie ingenomen/afgewaardeerd. 

Kan ik een cadeaukaart ook aan de receptiebalie kopen?

Het is mogelijk om zowel online als aan de receptiebalie een cadeaukaart aan te kopen. Let op! Dit is alleen mogelijk voor cadeaukaarten. Acties zijn, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, alleen online in onze webshop te koop. Kijk dus altijd goed naar de voorwaarden om teleurstellingen aan de receptie te voorkomen.

Kan ik een hotelovernachting reserveren in combinatie met mijn wellnessdag?

Jazeker kan dit. Klik hier voor ons actuele aanbod aan wellness arrangementen inclusief hotelovernachting.

Ben je in het bezit van een hotelvoucher of e-ticket? Raadpleeg de informatie op de desbetreffende (actie)voucher. Tip! Reserveer eerst jouw hotelvoucher, vervolgens kun je je dagje wellness op dezelfde data reserveren.

Wanneer dien ik mijn kortingsvoucher in te leveren?

Wanneer je in het bezit bent van een kortingsvoucher, dan dien je deze vooraf online te reserveren. Eventuele cadeaukaarten kun je tijdens je bezoek bij de receptie inleveren.

Wellness abonnement

Is het mogelijk om mijn wellness abonnement rustend te zetten?

Alleen bij langdurige ziekte of een zwangerschap is het mogelijk om je wellness abonnement tijdelijk stop te zetten. Je dient BLUE hiervan schriftelijk over te informeren. Gedurende stopzetting van het abonnement heeft men geen toegang tot de BLUE locatie(s). Tijdens vakantieperiodes, feestdagen of langdurige vakanties van de abonnementhouder blijven de kosten voor het wellness abonnement onverminderd verschuldigd en is tijdelijke stopzetting niet mogelijk. 

Is vooraf reserveren noodzakelijk met een wellness abonnement?

Ja, reserveren is noodzakelijk en i.v.m. de maatregelen rondom het Coronavirus zelfs verplicht. Ook voor abonnementhouders. Dit kan maximaal 14 dagen vooruit via onze website. Klik hier om direct jouw bezoek te reserveren.

Kan ik een wellness abonnement afsluiten bij BLUE?

Het is niet mogelijk om een wellness abonnement af te sluiten. Wij bieden 10- en 25-badenkaarten aan. Deze badenkaarten zijn gedurende het jaar uitsluitend online verkrijgbaar - klik hier. Na aankoop zijn de badenkaarten één jaar geldig en niet persoonsgebonden. Dit houdt in dat je een badenkaart kunt delen met bijvoorbeeld je partner, saunamaatje of vriend of vriendin.

Welke voorwaarden zijn van toepassing bij een BLUE Wellness jaar abonnement?

Per 1 oktober 2021 wijzigen de tarieven en voorwaarden voor abonnementhouders. Wij hebben hen hierover persoonlijk geïnformeerd per e-mail.

Wijziging tarieven:

  • Het tarief van een wellness jaar abonnement met maandelijkse betaalverplichting zal per 1 oktober 2021 wijzigen:
    • Wellness jaar abonnement Trivium - € 55,00 per maand
    • Wellness jaar abonnement Stadspark - € 65,00 per maand
    • Wellness jaar abonnement BLUE - € 75,00 per maand (bezoek mogelijk bij alle BLUE locaties) 
  • Wij bieden wellness abonnementhouders met een maandelijkse betaalverplichting de keuze om het abonnement per 1 oktober 2021 kosteloos te beïndigen als men niet akkoord gaat met de wijziging in de tarieven en/of voorwaarden. Ongeacht de resterende minimale looptijd van het abonnement.
  • Het wijzigen van een wellness abonnement is niet mogelijk. 
  • Voor alle overige wellness abonnementen welk vooruitbetaald zijn voor een periode van één jaar is de wijziging op het tarief niet van toepassing. Het vroegtijdig beëindigen van een vooruit betaald wellness abonnement is niet mogelijk. Het abonnement zal automatisch stoppen na 365 dagen.

Wijziging voorwaarden:

  • Het afsluiten van een nieuw wellness abonnement is per 1 juli 2021 niet meer mogelijk. 
  • De korting van 20% op een behandeling en 10% op producten blijft van toepassing. Deze kortingen zijn enkel van toepassing wanneer je een lopend BLUE wellness jaar abonnement hebt met een minimale tijdsduur van 12 maanden. 
  • De exclusive nieuwsbrief voor abonnementhouders zal komen te vervallen per 1 oktober 2021 en daarmee ook maandelijks de gratis entree voor een introducé.

Overige

Ik heb iets laten liggen, hoe gaan jullie hier mee om? (Gevonden voorwerpen)

Na sluitingstijd lopen onze medewerkers een sluitronde langs alle faciliteiten. Eventuele achtergebleven voorwerpen worden verzameld en tot één maand bewaard. Deze voorwerpen kunnen dus tot één maand na het bezoek opgehaald worden.

Na deze maand worden deze voorwerpen beschikbaar gesteld aan een goed doel, of wanneer dit niet mogelijk is weggegooid.

Is er voldoende parkeergelegenheid?

Parkeren voor bezoekers van BLUE Wellness, m.u.v. onze locatie in Leiden, is gratis.

Kan ik kolven tijdens mijn wellnessdag?

Ja, er is bij iedere BLUE Wellnesslocatie een ruimte beschikbaar om te kolven. Voor meer informatie kun je terecht bij de receptie van de desbetreffende locatie.

Mag ik badkleding aan tijdens mijn bezoek aan BLUE?

BLUE hanteert op alle locaties (m.u.v. BLUE Beauty Hunzebergen) een 100% blootbeleid. Dit betekent dat het dragen van badkleding niet is toegestaan. Bij BLUE Beauty Hunzebergen is het dragen van badkleding op alle dagen en in alle faciliteiten verplicht.

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Ja, tijdens je bezoek kun je gebruik maken van je eigen badjas, handdoeken en slippers. Je kunt deze ook bij de receptie huren. Na afloop mag je de slippers mee naar huis nemen en laat je de was bij ons achter, zo kom je nog meer ontspannen thuis.

Mag ik mijn mobiele telefoon gebruiken tijdens mijn bezoek?

Bij de BLUE Wellnesslocaties ben je echt een dagje offline. Het is enkel toegestaan om je mobiele telefoon te gebruiken bij de receptie van de wellnesslocatie. Respecteer hierin ook de privacy van andere gasten. De mobiele telefoon dient dus in het kluisje opgeborgen te worden.

Mag ik naar de sauna als ik zwanger ben?

Ook tijdens je zwangerschap kun je genieten van een dagje wellness. Er zijn echter wel een paar zaken waar je rekening mee dient te houden. We raden je in alle situaties af om tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap een bezoek te brengen aan de sauna. In de laatste 6 weken van je zwangerschap raden we je aan om warme (kruiden)baden te mijden i.v.m. eventuele infecties. Uiteraard geldt ten alle tijden: luister goed naar je eigen lichaam. 

Zijn de BLUE Wellnesslocaties rolstoel toegankelijk?

De BLUE Wellnesslocaties zijn helaas niet toegankelijk voor minder valide personen m.u.v. BLUE Wellness Trivium. 

Zijn er speciale damesdagen?

Nee, bij BLUE zijn er geen speciale damesdagen. Alle dagen van de week zijn gemengd.

Een andere vraag?

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met het BLUE Contact Center via:

Direct reserveren

Plan je verwendag


Reserveren met e-ticket

Jouw ontspanning begint hier